دورکاری و ابزار های مفید برای انجام آن

دورکاری

دورکاری به معنی انجام کار برای مجموعه های مختلف، در محلی خارج از محیط فیزیکی آن است. استفاده از دورکاری دلایل زیادی دارد که در ادامه مطلب به آن خواهیم پرداخت. امور زیادی وجود دارد که از راه دور قابل انجام است. تکنولوژی برای این منظور ابزارهای مختلفی در اختیار ما قرار می دهد. با کمک این ابزار ها انجام امور از راه دور، به شکلی انجام می شود که خللی در کار شرکت و سازمان به وجود نیاید.

در ادامه به روش ها و دلایل این سیستم پرداخته و ابزار های موثر برای راه اندازی آن را معرفی می کنیم.

دورکاری چیست؟

شرکت ها و سازمان ها برای انجام امور خود افرادی را استخدام میکنند. این افراد در محل فیزیکی مجموعه مستقر شده و به انجام امور محوله مشغول می شوند. در این بین برخی کارها را از محلی خارج از شرکت نیز می توان انجام داد. این محل می تواند خانه، دفتر دیگری غیر از آدرس شرکت و حتی پارک و اماکن عمومی باشد. برای مثال شخصی که در حال نوشتن یک مقاله برای شرکت است نیاز به یک کامپیوتر و احیانا دفتر و خودکار دارد. این کار را شخص می تواند از خانه نیز انجام دهد.

پس دور کاری به انجام کارهای شرکت توسط افراد استخدام شده، در محلی خارج از آدرس آن است. البته دورکاری با فریلسنری و پروژه  متفاوت است. در فریلنسری شخص طی یک قرارداد کار شما را قبول می کند. این شخص می بایست طی یک زمان مشخص کار مد نظر شما را انجام داده و تحویل دهد. این کار می تواند طراحی وب سایت یا ترجمه یک متن و … باشد. اجرای پروژه توسط شرکت ها  نیز همین روال را دارد. چه شخص و چه شرکت طرف قرارداد زیر مجموعه و تحت استخدام شما نیستند.

دورکاری به انجام کار توسط پرسنل استخدامی شرکت گفته می شود که امور را در خارج از شرکت انجام می دهند.

مزایا و دلیل استفاده از دورکاری چیست

دورکاری دارای مزیت های مختلفی است که با هم بررسی می کنیم.

کاهش هزینه

مهمترین مزیت دورکاری کاهش هزینه ها است. این صرفه جویی هم برای کارفرما و هم برای کارمند است.

برای کارفرما این کاهش در مصرف پر رنگ است. یک کارمند با حضور در محل کار دارای مصرف برق و انرژی است. کامپیوتر و سایر ادوات مورد استفاده نیازمند استفاده از برق است. سیستم های سرمایشی و گرمایشی نیز هزینه بر هستند. به جز انرژی هزینه های دیگری نیز مانند لوازم التحریر، آب، چای، استهلاک میز و صندلی و موارد زیاد دیگری هستند که می توان بر شمرد. به اینها فضای مورد نیاز را هم اضافه نمایید که تامین آن به خصوص در شهر های بزرگ بسیار پر هزینه است.

برای کارمندان هزینه ایاب و ذهاب جزو مخارج اصلی حضور فیزیکی است. با کار در منزل دیگر هزینه رفت و آمد حذف می شود. با وسیله نقلیه شخصی نیز خرج بنزین و قطعات یدکی دیگر دیگر ندارید.

صرفه جویی در زمان

رفت و آمد به سر کار به خصوص در شهرهای بزرگ زمان بر است. با افزایش فاصله تا محل کار این زمان بیشتر می شود. در نظر بگیرید روزی دو ساعت را در ترافیک سپری کنید. با دورکاری می توانید از این زمان استفاده بهتری نمایید. استراحت بیشتر که منجر به افزایش راندمان می شود. مطالعه و افزایش اطلاعات کاری می تواند در این زمان انجام شود. وقت بیشتری در کنار خانواده می توانید سپری کنید. تمامی اینها با استفاده از راه اندازی سیستم دورکاری امکان پذیر است.

عدم نیاز به بیرون رفتن در شرایط بد جوی

یکی از مشکلات رفت و آمد به سر کار، حرکت در شرایط بد جوی است. برف و باران موجب لغزندگی معابر شده که منجر به آسیب می شود ترافیک در این ایام بسیار بیشتر از روز های عادی است. سرما خوردگی و بیماری های فصلی نیز در این زمان بیشتر می شود. با دورکاری این موارد منتفی می شود.

جلوگیری از تنش های محیط کار

یکی از مواردی که شرکت ها و سازمان ها با آن روبرو هستند تنش بین همکاران در محیط کار است. دعوا و درگیری بین پرسنل در تمامی سازمان ها وجود دارد. وجود صداهای مزاحم و عوامل دیگر نیز باعث حواس پرتی نیروها می شود. با دورکاری این موارد حذف می شود.

دورکاری در زمان شیوع بیماری های واگیر دار

یکی از مزایای مهم درکاری استفاده از این سیستم در زمان بروز بیماری های واگیر دار مانند کرونا است. ممکن است شرایط کاری شرکت شما به نوعی باشد که کارمندان باید در محل کار به انجام امور مشغول شوند. اما گاهی اتفاقاتی می افتد که چاره ای جز بستن محل شرکت نیست. در عین حال فعالیت میبایست ادامه داشته باشد. بروز بیماری کووید 19 یکی از شاخص ترین این عوامل است. در این زمان شرکت و سازمان باید آماده باشد بتواند تا پایان بحران، بدون تعطیلی فعالیت به کار خود ادامه دهد. تنها روش استفاده از دورکاری است.

البته در زمان های عادی نیز شخصی که دچار بیماری مانند آنفولانزا می شود باعث بیماری سایر همکاران می شود. در این زمان یک نفر می تواند به صورت دورکاری کار خود را انجام دهد.

دورکاری در بیماری

ابزارهای مورد نیاز برای راه اندازی سیستم دورکاری

با تقسیم کار به بخش های مختلف میتوان برای هر کدام ابزار مناسب آن را مشخص کرد.

سیستم تلفن دورکاری

پاسخ گویی به سیستم تلفن یکی از امور مهم در شرکت ها است. فروش لوازم به صورت تلفنی امری رایج است. پاسخگویی به سوالات و مشکلات مورد بعدی است. برای این بخش ابزار مفیدی به نام سیستم تلفن تحت شبکه وجود دارد. در این روش مرکز تلفن در سازمان مستقر بوده و افراد با استفاده از تلفن همراه یا IP Phone می توانند به مرکز تلفن تحت شبکه متصل شوند. با راه اندازی سیستم تلفن VoIP این مورد به آسانی قابل اجرا است. البته مرکز تلفن می تواند به صورت ابری نیز راه اندازی شود.

جلسات و ارتباط تصویری

برگزاری جلسات با دیدن طرف مقابل بازدهی بیشتری دارد. به همین دلیل است که با وجود تلفن، جلسات حضوری همیشه برگزار می شود. خوب در این مورد هم تکنولوژی به کمک ما میاید. سیستم ویدیو کنفرانس راهکار مناسبی برای برگزاری جلسات بدون نیاز به حضور فیزیکی است. در این سیستم یک سرور به عنوان مرکز در محلی راه اندازی می شود. این سیستم هم میتواند در محل شما و هم به صورت ابری باشد. افراد با استفاده از لپتاپ یا تلفن همراه به سرور وصل شده و جلسات را برقرار می نمایند.

دورکاری با ویدیو کنفرانس

اتصال به سیستم ها از راه دور

کارهای مختلفی وجود دارد که با استفاده از نرم افزار های خاص و سرور ها انجام پذیر است. سیستم های حسابداری و مالی، اتوماسیون های اداری، نرم افزار های کارهای گروهی و غیره مواردی هستند که نیاز به اتصال به سرور دارد. ممکن است این نرم افزار ها روی سیستم شخص باشد. یکی از راه ها اتصال ریموت به سرور ها و یا سیستم شخصی در شرکت و سازمان است. با ریموت شدن به سرور از منزل می توان کار ها را انجام داد به گونه ای که انگار در شرکت هستید.

روش دوم استفاده از سرور های ابری است. چرا ابری؟ خوب نگهداری آن بر عهده دیتا سنتر است و همیشه روشن است. در این مدل برای مثال نرم افزار مالی بر روی یک سرور در دیتا سنتری نصب شده و افراد به آن متصل می شوند.

تیما شبکه روش های مختلف دورکاری را می تواند به اجرا در بیاورد بدون آنکه وقفه ای در کار شما بیفتد. با ما تماس بگیرید.

2 دیدگاه دربارهٔ «دورکاری و ابزار های مفید برای انجام آن»

    1. بله روش های متنوعی مانند ایجاد دسترسی های امن به شرکت و راه اندازی سرور ابری رو داریم.
      لطفا با کارشناسان ما تماس بگیرید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا